Szkolenia odbywają się w ExploraParku, ul. Moniuszki 66, Wałbrzych
Harmonogram szkoleń otwartych - aktualizacja 18.04.2017
Pobierz formularz zgłoszeniowy
Lp | 1 |
Temat | Skuteczny nauczyciel czyli specjalista w prowadzeniu lekcji, efektywny edukator - mistrz motywacji dziecka w szkole i przedszkolu. |
O czym rozmawiamy | Podczas szkolenia nauczyciele, rodzice rozwiną praktyczne umiejętności związane ze sposobami na aktywizowanie uczniów, utrzymywanie dyscypliny w klasie, strategią motywowania uczniów słabych do nauki, a także dowiedzą się w jaki sposób motywować wychowanków do zmiany nieakceptowanego przez nich zachowania, jak również w jaki sposób ich oceniać, nagradzać i karać indywidualnie. Szkolenie Skutecznego Nauczyciela pomoże nauczycielom / rodzicom samodzielnie odnaleźć optymalne rozwiązania, dopasowane do zaistniałej sytuacji. Szkolenie ma na celu pobudzenie kreatywności i odwagi do podejmowania nowych wyzwań i do wprowadzania indywidualnego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów, rodziców |
Kto prowadzi | Ewelina Pieprzak |
Termin | 19.04.2017 (środa), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 75 zł |
Lp | 2 |
Temat | Jak wpływać na wzrost samooceny uczniów? |
O czym rozmawiamy | Powiązanie samooceny z motywacją i osiągnięciami edukacyjnymi. Przypomnienie czynników wpływających na rozwój samooceny. Jakimi działaniami możemy budować wiarę ucznia w jego własną skuteczność? |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli wszystkich typów szkół |
Kto prowadzi | Jolanta Ratyńska |
Termin | 20.04.2017 (czwartek), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 75 zł |
Lp | 4 |
Temat | Edukacja włączająca – praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej |
O czym rozmawiamy | Sposoby i przykłady dostosowania wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego do możliwości ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Dostosowanie zadań dla ucznia. Dostosowanie sposobów motywowania i oceniania uczniów. Dostosowanie warunków zewnętrznych do pracy z uczniem. Dobór metod i forma pracy odpowiednich do możliwości ucznia. Zakres współpracy nauczycieli i rodziców w planowaniu IPET– u i jego realizacji. Dostosowanie sposobów motywowania i oceniania uczniów. Dostosowanie warunków zewnętrznych do pracy z uczniem. Dobór metod i forma pracy odpowiednich do możliwości ucznia. Zakres współpracy nauczycieli i rodziców w planowaniu IPET– u i jego realizacji. |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli wszystkich typów szkół |
Kto prowadzi | Monika Stasiak-Śliwińska |
Termin | 25.04.2017 (wtorek), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 75 zł |
Lp | 5 |
Temat | Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss – interpretacja muzyki ruchem i środkami pozamuzycznymi CZ. 1 |
O czym rozmawiamy |
Praktyczne zapoznanie się z metodą – metoda aktywnego słuchania muzyki jako forma integracji różnych form aktywności: słuchania, grania, tańczenia i śpiewania z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Kto prowadzi | Bożena Piotrowska |
Termin | 26.04.2017 (wtorek), godz. 16:00-19:00 |
Cena | 80 zł |
Lp | 6 |
Temat | Dialog skoncentrowany na rozwiązaniach w pracy nauczyciela, pedagoga, wychowawcy |
O czym rozmawiamy | Zastosowanie dialogu skoncentrowanego na rozwiązaniach pozwala na skuteczniejsze reagowanie w sytuacji kryzysowej, konfliktu w relacjach z uczniami i rodzicami. Program szkolenia: - Podstawowe założenia dialogu opartego na rozwiązaniach. - Emocje i przyczynowość cyrkulacyjna. - Typy relacji: goszczenia, narzekania, współpracy. - Model rozmowy w dialogu skoncentrowanym na rozwiązaniach. |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli wszystkich typów szkół |
Kto prowadzi | Anna Rutkowska |
Termin | 09.05.2017 (wtorek), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 75 zł |
Lp | 7 |
Temat | Rozwój społeczny dzieci w wieku od 2 do 6 lat – czyli jak prawidło dorośli mogą kształtować osobowość dziecka oraz jego funkcjonowanie w świecie rówieśników i dorosłych. |
O czym rozmawiamy | 1. Rozwój społeczny dziecka – Freud, Erikson, Hartup. 2. Związki z rodzicami – przywiązanie i potrzeby dziecka do kontaktu z dorosłymi, lęki separacyjne, podporzadkowanie i bunt, zagrożenia urządzeniami technicznymi ( telewizor, gry komputerowe, telefon) Techniki radzenia sobie z niewłaściwymi zachowaniami dziecka w tym obszarze. 3. Związki z rówieśnikami – zachowania agresywne, frustracja, wzmocnienie i modelowanie, kształtowanie zachowań altruistycznych u dzieci – techniki radzenia sobie z niewłaściwymi zachowaniami dzieci w tym obszarze. 4. Powstawanie poczucia własnego „JA”- rozwój pojęcia płci, rozwój samokontroli, style wychowania a budowanie własnego „JA”. 5. Podczas zajęć będzie możliwość przeanalizowania zachowania dziecka w celu dostosowania strategii pomocowej dla dorosłych - czyli co najleży zrobić, gdy... |
Kogo zaprasza | Nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, rodziców, opiekunki żlobkowe |
Kto prowadzi | Bogusława Ułanowicz-Pęcherczyk |
Termin | 15.05.2017 (poniedziałek), godz. 16 - 18:30 |
Cena | 50 zł |
Lp | 8 |
Temat | Edukacja techniczna w klasach 1-3 |
O czym rozmawiamy |
Warsztaty. |
Kogo zaprasza | Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej |
Kto prowadzi | Jolanta Ratyńska |
Termin | 24.05.2017 (środa), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 80 zł |
Lp | 9 |
Temat | Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss – interpretacja muzyki ruchem i środkami pozamuzycznymi CZ. 2 |
O czym rozmawiamy |
Praktyczne zapoznanie się z metodą – metoda aktywnego słuchania muzyki jako forma integracji różnych form aktywności: słuchania, grania, tańczenia i śpiewania z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. |
Kogo zapraszamy | Nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Kto prowadzi | Bożena Piotrowska |
Termin | 29.05.2017 (wtorek), godz. 16:00-19:00 |
Cena | 80 zł |
Lp | 10 |
Temat | Depresja u dzieci i młodzieży |
O czym rozmawiamy | Zjawisko depresji u dzieci i młodzieży. - jakie są symptomy? - jak reagować, pomagać? - gdzie szukać wsparcia? |
Kogo zaprasza | Nauczycieli i pedagogów |
Kto prowadzi | Małgorzata Pokosz |
Termin | 30.05.2017 (wtorek), godz. 16:00-18:30 |
Cena |
60 zł |
Lp | 11 |
Temat | Rozwój społeczny w wieku od 6 do 12 lat – czyli jak dorośli mogą prawidło kształtować osobowość dziecka oraz jego funkcjonowanie w świecie rówieśników i dorosłych |
O czym rozmawiamy | 1. Dziecięcy sposób postrzegania własnego „JA” oraz rozumienie pojęcia związku – pojęcie przyjaźni, sposób spostrzegania innych, zależność między procesami poznawczymi a zachowaniami społecznymi. 2. Związki z rodzicami – komunikacja z dzieckiem, stawianie granic, konsekwencja, role dziecka. Techniki rozmów z dzieckiem motywujących do zmiany. 3. Związki z rówieśnikami – zachowania agresywne, przyjaźnie, popularność i odrzucenie. Techniki radzenie sobie z trudnymi emocjami. 4. Budowanie poczucia własnej wartości – samoocena, poczucie wsparcia, motywacja do dokonywania zmian, postawy dorosłych a budowanie poczucia wartości. Techniki komunikacyjne budujące poczucie wartości u dziecka. 5. Podczas zajęć będzie możliwość przeanalizowania zachowania dziecka w celu dostosowania strategii pomocowej dla dorosłych- czyli co należy zrobić, gdy... |
Kogo zaprasza | Nauczycieli, Pedagogów, Rodziców |
Kto prowadzi | Bogusława Ułanowicz-Pęcherczyk |
Termin | 05.06.2017 (poniedziałek), godz. 16:00-18:30 |
Cena | 50 zł |